بررسی قالب های مرکب و قالب زنی ترکیبی (بخش اول)

ساختن قطعات فولادی پیچیده و قالب های مرکب ، می تواند هزینه زیادی در بر داشته باشد؛ مگر اینکه روش تولید مناسب را انتخاب نمایید. از جمله مزایایی که مهر زنی مرکب در ساهت قطعات دارد این می باشد که قطعات فولادی سریع، کارآمد و دقیق تولید می شوند.

Die Progressive و Stamping خدمات ترکیبی قالب گیری را به مشتریانی از طیف وسیعی از صنایع همچون: هوافضا، پزشکی و دندانپزشکی و تجاری ارائه می دهند. برش قالب یک روش مناسب برای همه مراحل نمی باشد. بسته به مقدار و نوع مواد مورد نیاز پروژه، متخصص برش قالب شما می تواند یکی از چندین فرآیند برش قالب را توصیه نماید. یادگیری این فرایند ها در سطح ابتدایی شما را مجبور می کند تا سوالات بزرگی بپرسید و با متخصص حرفه ای خود شریک بهتری شوید. درک اصول اولیه نیز به شما در صرفه جویی وقت و هزینه کمک می کند.

 

قالب مرکب یا قالب ترکیبی چیست؟

قالب مرکب از ترکیب اجزای قاعده فولادی، با اجزای فلزی منطبق ایجاد می شوند. برای بریدن قسمت هایی با جزئیات کمتر از جز قاعده فولادی  استفاده می شود. بعد از چسباندن و مونتاژ، قالب مرکب داخل یک پرس قرار خواهد گرفت و برای کار های با خروجی بالا و بلند مدت استفاده می شود.

قالب های مرکب

قالب های مرکب

اصولا این قالب ها می توانند یک یا چند عمل را همزمان انجام دهند. به همین دلیل شکل برش خورده در قالب؛ تکمیل شده و تمام شده از پرس بیرون می آید. در برش های قالب مرکب، ارزش افزایش می یابد زیرا نیازی به بازرسی دستی قطعات نیست.

از نظر ساختار، قالب مرکب از یک جز نر و ماده تشکیل شده. قالب یا حفره ماده معمولاً روی کفش پایینی نصب می شود. در انتهای مخالف، cutting rule مشت و فولاد بر روی کفش بالایی نصب شده است. وقتی پرس شروع بکار می کند، این دو را با هم جمع خواهد کرد.

 

مزایای استفاده از قالب های مرکب

دلایل بسیاری وجود دارد که شما بخواهید قالب بندی مرکب را انتخاب نمایید، از جمله این دلایل می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. سرعت

مهر زنی مرکب می تواند هر 3 ثانیه یک قطعه و 1200 قطعه در ساعت تولید کند. این امر هزینه کار را کاهش می دهد و می تواند زمان اجرای پروژه را به میزان قابل توجهی کوتاه کند.

  1. کارآیی

قالب های ترکیبی می توانند نیاز به چند قالب را از بین ببرند زیرا قطعات پیچیده را به صورت یکجا برش خواهند داد. همچنین هزینه های ابزار و زمان چرخه را کاهش دهند.

قالب های مرکب

قالب های مرکب

  1. تکرار پذیری

می توان قوام و دقت را تضمین کرد و به صافی و ثبات ابعادی خوب دست پیدا نمود، تنها لازم است که قطعات را با یک قالب ایجاد نماییم.

  1. مقرون به صرفه بودن

از آنجا که قالب مرکب می تواند قسمت شما را سریع و بدون زحمت تولید کنند، می توانید انتظار داشته باشید که در هزینه خود صرفه جویی کنید.

  1. کاهش ضایعات

برای صرفه جویی در هزینه ها تنها باید دقت مکانیکی بالایی در  مهر و موم مرکب داسته باشیم تا ضایعات کمتری تولید شود.
منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

      09124516119